Lejebetingelser

Shop / Lejebetingelser

Lejebetingelser

Lejebetingelser er gældende fra den 13. september 2024

Vores retningslinjer bør altid følges. Hvis dette ikke overholdes, kan det resultere i ekstra fakturering på grund af mangler eller mangelfuld håndtering.

Følgende betingelser er gældende ved udlejning:

  • Ordrer leveres kun til kantsten, medmindre andet er aftalt. Hvis afstanden fra vores køretøj til opstillingsstedet overstiger 15 meter, tillægges der ekstra timer; trapper tælles som et meter pr. trin. Specielle forhold kan kræve et individuelt tilbud.
  • Medmindre andet er aftalt, anses det udlejede for at være i kundens besiddelse i hele den periode, det er hos dem. Hvis det lejede materiale ikke returneres rettidigt, kan der opkræves ekstra gebyr for lejeperioden.
  • Det er ikke tilladt at påføre klistermærke eller lignende på vores udstyr og materialer under nogen omstændigheder.

 

Afbestilling:

  • Ved annullering/aflysning af lejeaftalen senere end 14 dage efter at have modtaget ordrebekræftelsen fra ShowTech, vil der blive opkrævet halv leje.
  • Hvis aflysning/annullering sker senere end 7 dage før den planlagte levering eller afhentning, vil den fulde leje blive opkrævet.
  • En lejeaftale kan reguleres ned, med op til 20 %, indtil 14 dage før den planlagte levering.
  • En lejeaftale kan justeres op i antallet af enheder, indtil 3 dage før den planlagte levering.

 

Erstatningspligt:

  • Kunden hæfter altid for tab eller skade, herunder beskadigelse eller påføring af maling. m.m. på det lejede udstyr/service m.m.
  • Hvis reparation er nødvendigt, og kan udføres, ville dette blive udført på kundens regning.
  • Ved bortkomst eller skader, der ikke kan repareres, vil det lejede blive erstattet til fuld- og nyværdi.
  • Ved forkert pakning af udstyr, service, møbler, stofduge m.m. kan der forekomme erstatningsfaktura for fejlhåndtering i form af ekstra sorteringstid. Det anbefales derfor at man gennemgår ”retningslinjerne” der findes på hjemmesiden.
  • Erstatning for ødelagt eller bortkommet service og andet udstyr faktureres til nyværdien.
  • Udlejeren påtager sig ikke ansvar for personskader eller skader forårsaget af det lejede.

 

Reklamationer:

  • De bestilte varer skal inspiceres ved modtagelse eller senest inden for 24 timer efter leveringen er sket. Hvis kunden ikke inden brug eller senest 24 timer efter modtagelsen har informeret udlejeren om evt. fejl og mangler, betragtes det lejede materiale som modtaget uden fejl. Senere reklamationer eller klager accepteres ikke.
  • Udenfor normal telefontid, skal der sendes en mail til sælgeren.

 

Forsikringsbetingelser:

  • Showtech Event Group har brand- og tyveriforsikring for de lejede telte. Præmien udgør 5% af lejeprisen, medmindre lejer har sendt dokumentation for tilsvarende forsikring Showtech Event Group senest 14 dage før levering.
  • Lejer har en selvrisiko ved skader på telt, på 10 % af nyværdien, dog mindst kr. 6.000,00.
  • Ved udlejning, hvor der ikke er tegnet forsikring på teltet, bærer lejeren risikoen for eventuelle skader.

 

Telte:

  • Prisen på teltet inkluderer opsætning og nedtagning og dækker leje i et brugsdøgn. Når teltet ikke er i brug, skal det være lukket.
  • Ved leje af telte skal grunden være forberedt og afmærket senest 5 dage før leveringen.
  • Ved vinterleje, hvor der kan forekomme sne, skal pladsen hvor telte skal stå, være ryddet.
  • Gulvhældningen i teltet følger terrænet. Evt. rettelser, skal være foretaget inden opstilling.
  • Hvis betonklodser skal anvendes til fastgørelse af teltet, vil lejer blive opkrævet for disse.

 

Service:

  • Service, møbler m.m. returneres i aftørret stand hvis andet ikke er aftalt.
  • Ved brug af farvet bordpapir på vores borde, SKAL der altid være plastik imellem.
  • Service, møbler, udstyr m.m. må IKKE udsættes for fugt eller regn og skal derfor altid opbevares indendørs.
  • Det lejede skal være pakket ned i de tilhørende kasser, separat og stå samlet klar til afhentning.
  • Glas tømmes og pakkes med bunden i vejret i de tilhørende glasrammer.
  • Tallerkner skrabes af for madrester, servietter og lignende og pakkes ned på højkant i de tilhørende kasser.

 

Stofduge:

  • Stofduge, stofservietter og lignende skal rystes fri for affald og lignende.
  • Stofduge, stofservietter og lignende pakkes særskilt ned i de medfølgende vaskeposer.
    OBS: Alle stofduge, stofservietter og lign. SKAL nedpakkes i tør tilstand.
  • Hvis materialet er vådt, skal der gives skriftligt besked til sælgeren pr. mail, således de kan blive ophængt til tørring, når de kommer retur til lageret.
  • I tilfælde af, at det overstående ikke overholdes, vil lejeren blive opkrævet for ekstra tid brugt på sorterings- og rengøringstid.

 

Leveringstidspunkt:

  • Onsdag for den weekend, hvor det lejede skal bruges, kan leveringsdato og omtrentligt tid (formiddag eller eftermiddag) som regel oplyses.
  • Normalt leverer vi service og møbler, torsdag og fredag. Vi afhenter igen mandag og i nogle tilfælde også tirsdag.
  • Telte vil typisk blive sat op senest torsdag og taget ned igen mandag og/eller tirsdag.
  • Vi forbeholder os retten til at levere og afhente, i op til fem dage før og efter brugsdatoen, samt opsætte og nedtage telte i samme tidsrum.
  • Kunden garanterer for fri og lovlig parkering ved levering og afhentning.

 

Transportregler og ansvar:

  • Hvis kunden selv vælger at forestår transporten, SKAL dette ske i en ren og lukket bil / lukket kassetrailer eller lukket kassebil. Hvis der opstår skader eller mangler ved afhentning eller returnering er det kundens ansvar.
  • Ved afhentning af fx slush-ice maskiner, møbler og andre større ting, SKAL der være to personede til stede, de disse maskiner m.m. er tunge.
  • Vær’ venlig at sørge for, at der er to personer til rådighed ved afhentning og aflevering, da man selv står for på- og aflæsning af det lejede materiale. Personalet kan ikke hjælpe med løft eller lignende.

 

Tidspunkt for afhentning og aflevering:

  • Afhentning og aflevering finder sted fra mandag-fredag mellem kl. 12:30 – 16:00. På andre tidspunkter skal dette aftales specifikt med sælger.
  • Når du ankommer, skal du køre gennem porten, ned bag bygningen til den første rampe. Ved porten finder du en dørklokke, som du skal trykke på. En medarbejder vil derefter komme og udlevere ordren – det samme gør sig gældende ved returnering.
  • I kan finde os på følgende adresse: Kongstedvej 1, 4200 Slagelse.

 

Der tages forbehold for trykfejl samt prisændringer.

Showtech
Kongstedvej 1
4200 Slagelse
CVR DK 33262434
E-mail: mail@showtech.dk
www.showtech.dk
Bank: Nykredit – Reg. Nr. 8117 – Kontonr. 1260671

Tilbage til toppen

Denne hjemmeside anvender cookies for statistik, markedsføring samt bedre brugeroplevelse og funktionalitet.

Du bedes tage stilling til hvilke cookies du vil acceptere.

Klikker du på ’AFVIS ALLE’, sætter vi ingen cookies, men vi benytter dog en cookie for at huske dit valg.

Læs mere om cookies

Indstillinger
Translate »
Shopping Cart
Close

Ingen produkter i kurven.